Gmail heeft een aantal aanpassingen gedaan aan haar spamfilter en de manier waarop berichten aan u als gebruiker getoond worden. Dat kan handig zijn, behalve als u daardoor mail misloopt. En dat is helaas voor mail vanuit Xolution ook het geval: het beland in de spam- of reclame map. 

Hieronder leggen wij u uit hoe u ervoor kunt zorgen dat mail van Xolution alsnog in de juiste map terecht komt.

Mail gemarkeerd als spam

Als u bent ingelogd in Gmail, open dan de map Spam.

  • Selecteer het bewuste bericht en klik vervolgens op de knop Geen spam in de menubalk.
  • Er verschijnt vervolgens een melding die aangeeft dat de spam-markering van het bericht verwijderd is en dat de mail naar Postvak IN is verplaatst.

Mail gemarkeerd als reclame

Google bepaald graag welke mail reclame is. En geregeld lijkt ook onze mail onbedoeld in deze map terecht te komen. U kunt echter Google laten weten dat dit niet de bedoeling is en de mail verplaatsen naar Postvak IN.

  • Hiervoor gaat u vanuit Postvak IN naar het tabblad Reclame.
  • Selecteer vervolgens het betreffende bericht en sleep deze naar de map Primair.
  • U krijgt een melding dat het bericht is verplaatst naar het primaire tabblad van Postvak IN.
)